تندیس گرافیک

طراحی /چاپ /تیزر /کلیپ و....

تندیس گرافیک

طراحی /چاپ /تیزر /کلیپ و....

اصول تصویر پردازی


اصول تصویر پردازی
تصویر پردازی صحیح  و زیبا به بهره گیری  از اصول سینمایی و قوانین زیبایی شناسی و
پیروی از سبکی واحد در شکل گیری نماها و حفظ تداوم و یکنواختی ضرب آهنگ انها
در روند و بیان داستان باعث انسجام بافت و تحت تاثیر قرار گرفتن تماشاچی و
هدایت وی به سوی هدف فیلمساز می شود .
برای یه تصویر کشیدن و شکل دادن به یک نما سه اصل باید رعایت و منظور شود :
-هدف و دید فیلمساز
-انتخاب موضوع
کمپوزیسیون (ترکیب بندی )
رعایت کردن همزمان این سه مطلب یعنی داشتن هدف و دیدی دراک به مسایل و اشیا و
افراد پیرامون خود و انتخاب موضوع و رعایت کردن (کمپوزیسیون ) در نما به منظور
ارائه بیشتر هدف نما /بخصوص در فیلمبرداریها و عاکسیهای فی البد یهه و مستند از پیش
ساخته نشده در ابتدا امری مشکل و وقت گیر به نظر خواهد آمد /زیرا باید آگاهانه و با تفکر
زیاد صورت گیرد که خالی از زحمت نیست /ولی با گذشت زمان این امر عادی شده و به طور
نا خوداگاه انجام خواهد شد .
هدف و دید فیلمساز
بدیهی است که هر فیلمساز و یا عکاس به دلیل خاص و برای ارائه هدفی دوربین  به دست
می گیرد .عکس و یا فیلمی که فاقد هدف و محتوا و بدون دلیل ثبت شده باشد نه تنها تماشاچی
را جذب نمی کند /بلکه با وی ارتباط احساسی و عاطفی برقرار نکرده و بی ثمر وگزاف خواهد
بود .بنابراین نخستین قدم در گرفتن یک عکس و یا تهیه یک فیلم /ارائه هدفی از جانب عکاس و
یا فیلم ساز است . اگر وی محیط پیرامون خود را با دیدی دقیق و کاوشگر و موشکافانه و خلاق
بنگرد و زوایای تاریک و روشن مسایل انسانی را که از دید اشخاص عادی مخفی است از یکدیگر
تمیز دهد و به مشکلات و معضلات جوامع بشری پی ببرد و علتها را کشف کرده /با مطرح کردن
صحیح و جذاب آنها آگاهی تماشاچی فیلم خویش را افزایش دهد موفقتر خواهد بود .
از آنجایی که هر فیلمی از واحدهایی به نام (نما ) تشکیل شده است/پس هر نما باید دارای هدفی
در ارتباط با هدف و تم کلی فیلم باشد و تماشاچی را به سوی رسیدن به نتیجه مورد نظر فیلمساز
هدایت کند .
ادامه دارد ...............                    با تشکر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد